Wednesday, January 2, 2013

1 JANUARI 2013- TAHUN BARU / AZAM BARU

Catatan ini dibuat pada 1 Januari 2013 tapi dipost ke diary ini pada awal pagi 2 Januari. Apapun kuanggap catatan ini adalah pada hari pertama tahun 2013.
Memang sejak akhir (31 Disember 2012) aku ingin mencatat sesuatu dalam diary ini buat kenang-kenangan.
Tahun 2012 telahpun berlalu. Perginya tidak mungkin kembali lagi. Bermakna perginya 2012 maka perginya umurku setahun. Ya Allah menjelang bulan Mac 2013, usiaku bakal menjangkau 50 tahun... separuh abad... masuk zon warga emas... sudah tua rupanya diri ini. Patutlah sesekali melihat wajah di hadapan cermin, rambut sudah banyak menjadi putih .... cuma masih banyak rambut hitam daripada uban. Kata orang elok merenung uban di kepala supaya beringat bahawa malaikat maut sudah banyak kali datang menjengah. Seperkara lagi..... kalau sudah menyedari rambut banyak beruban banyakkan berdoa minta ampun dari Allah agar dosa-dosa masa lalu diampunkan ... Insya Allah.
Ya Allah ya Tuhanku.... kumulai tahun baru ini (Biarpun tahun baru Masehi sebenarnya) dengan doa agar diriku dan keluargaku dipanjangkan usia dalam kebajikan dan dimurahkan dengan rezeki yang berkat, kupohon jua kepadaMu ya Allah agar kedua ibu bapaku dipanjang usia dan dapat beramal ibadat dengan sempurna. Amin Ya Rabbal Alamin.

Azam Tahun Baruku .... 1- meneruskan urusan yang lama dengan lebih baik
                                     2- meneroka bidang yang baru dengan penuh dedikasi dan komited.
Harapanku Untuk 2013... agar diriku yang kerdil di bumi Allah yang luas ini... disayangi, dihormati, dan diberkati Allah....... mudah-mudahan diri ini lebih banyak memberi daripada menerima.....
catatan dihentikan jam 12.39 (2.1.2013)

No comments:

Post a Comment